Saturday, 5 September 2026

Random post on Saturday..

just a random post with some random pics from my handphone, except the 1st one from google (quote)

kita kena sentiasa menghargai kehidupan kita...

ni selfie random sbb hari tu 1st time merasmikan pakai tudung polka dot so POVnya tudung polka dot (beli kat shopee...rege rasa2nya RM45 sehelai)..llately MZ mcm berkenan plak dgn design polka dot..dan MZ dh beli 2 helai blouse polkadots jugakkk..

ni sambal bilis nyet yg zharfan beli masa 1st round battle kat tiktok...bahagi2 antara adik beradik MZ..so MZ dpt sebotol ajer...so far dh try mkn dan kena dgn tekak MZ...perfect kalau nak bwk travel ni

gambar random..ni kat tepi rumah jiran MZ (selang sebuah rumah)..pokok bunga tu (lupa nama dia)..survival mode sungguh..hidup kat tepi longkang dgn limited tanah kat situ..bunga pink

ni stray cat dlm uia..ni area ICC (main hall)...apa jua kucing nama oren, MZ panggil oyen ajer...geram tgk dia duduk gini (pagi2 sejuk so pose ni memang ngam time sejuk2)

happy saturday uolls!
hari ni MZ and family nak gi staycation (dlm KL ajer)

Friday, 4 September 2026

Unboxing my dior jadore

it's the first friday for september...

alkisahnya adik MZ yg gi holiday kat Osaka tu, dh selamat balik Msia hari selasa 1/9/26 dia ke sana 5hari 4 mlm), and MZ ada kirim barang suruh dia beli kat airport Osaka tu..

MZ kirim apa tuuu...paper bag dior niiii..MZ in excited mode!

MZ kirim perfume jadore!! 1st time try beli yg 100 ml ni

ni set special sbb ada 2 items...

dpt perfume edp 100 ml dan botol kecik tu mcm collectible travel bottle 10ml..cute sgt botolnya!

set ni rege lps convert jadi RM630, adik MZ suruh byr RM500 jer dan selebihnya dia belanja(ala2 bagi hadiah yg botol kecik tu)..moga murah rezeki my adik and his wife (selalu belanja adik beradik/bagi hadiah)...kat msia, set ni rege RM1050. memang berbaloi2 sgt beli apa2 branded items kat jepun sekrg ni sbb faktor RM kita rate ok(kukuh) dan yen plak tgh tak ok(lemah) ratenya (jd murah brg2 bila guna duit yen)

ni sajer snap pic perbandingan saiz...botol kecik tu 50 ml, ie MZ beli masa gi tokyo feb hari tu...dh abih licin MZ guna (bertahan 6 bulan dan bkn pakai hari2 pun)..so syukur dpt kirim kat adik MZ beli kat sana ngam2 bila my jadore tu dh abih!this time beli 100ml so hrp2 tahan lama sikit laaa..gilir2 pakai guna perfume lain jugak.

adik MZ bagi ni jugak as souvenir. memang coklat biskut yg ni paling popular lah kalau gi jepun..dia beli utk semua siblings.

salam hari jumaat penuh barakah utk uolls

Thursday, 3 September 2026

I hate scammers

dlm hp MZ ni memang MZ instal apps truecaller, so biasanya any call dari nombor yg tak dikenali, akan prompt scammer alert..

lately, masuk call nombor international..scammer dari luar negara pulakkkk

ni kisah last week...tgk nombor yg tak kenal dan pelik..memang MZ takkan jwb/angkat call laa


MZ tanya chatgpt..nombor ni dari negara mana...fuhh timor leste tu...kat thread ramai jugak yg share dpt call dari nombor timor leste ni

then ada lagi nombor pelik yg call MZ ni..geram sungguh, menyampah hahahha

dari OZ la plak..mcm2 hal la scammers ni

kdg2 nombor msia dan truecaller tak detect, MZ plak tak angkat..tgk2 hari tu ada org grab yg call ckp  kedai tutup so grab order cancel...MZ tak angkat sbb ingatkan scammer.....
so i hate scammers sbb menyusahkan hidup org (jd confused mana call yg legit or mana yg scammer)

dan minggu lps jugak, one of my colleagues (Dr N), her telegram kena hack..tiba2 jer kwn2 AIKOL termasuk MZ dpt mesej gini..
cepat2 MZ screenshot dan wasup my colleague tu..dia kata memang telegram dia kena hack..dan ramai yg mesej dia ckp psl benda ni...may scammer rot in hell laaa..jahat sgt! kwn MZ yg kena hack telegram ni...Dr N tu datin tau (suami dia Dato')...memang tak logiclah tiba2 bg mesej nonsense gini..stupid scammers sgt!

uolls ada ker dpt call dari nombor pelik2 or telegram kena hack?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails